Julekjolen

Jeg kjenner jeg har lyst å gå for gjenbruk denne julen også. Det samme gjorde jeg i fjor. Jeg har hverken hatt inspirasjon eller lyst til å gå på jakt etter ny julekjole og tror jeg ender opp med denne gamle fra Malene Birger i år.

I overflodssamfunnet de fleste av oss er en del av, så er det helt greit med gjenbruk. På nyåret er det salg og jeg undres virkelig over de enorme mengdene klær som fortsatt henger i butikk etter butikk. Hvem skal kjøpe alt dette, og nye ladninger med endret snitt, farge og tekstur strømmer på, måned etter måned.

Går du for gjenbruk i år, eller har du kjøpt nytt?

Publisert av

ingridtunheim

Hei, jeg er Ingrid og jeg bor på Jæren. Hjertelig velkommen til min blogg. Den handler om alt og ingenting fra min hverdag. Dagene hjemme, på hytta eller på jobb der jeg flyr rundt omkring som purser i SAS.

7 kommentarer om “Julekjolen”

  1. Nydelig kjole Ingrid, her er det også gjenbruk 🙂
    Vil passe på å ønske deg en riktig god jul og jeg vil igjen at du skal vite at det er herlig å lese bloggen din, Setter så pris på hverdagsbetraktningene dine og som du vet er jeg storforbruker av oppskriftene du poster. Jeg har alltid ment og sagt det er de små tingene i livet som er lykke og der treffer du gang på gang. Gleder meg til å følge deg videre. Klem fra Kari

  2. Gjenbruk, som året før og året før der. Men det kan hende det blir litt nytt på salg i januar. På jobb trenger man litt skift og jeg har ikke shoppet på en god stund nå. Ønsker deg en fredelig julefeiring og fin juleferie. Er så koselig å kikke innom bloggen din, så jordnær og inspirerende. God jul. Klem

  3. Veldig fin kjole, så hvorfor ikke få brukt den igjen – god ide 🙂

    Jeg har gått til innkjøp av en ny «party» bluse, som jeg liker å kalle det.
    Den skal brukes med party buksen min, som ble kjøpt på salg ifjor…..med andre ord, delvis gjenbruk ¨på meg…

    1. Hei Helen.
      Jeg tenker at de fleste av oss allerede har mye klær i skapet som kan brukes og at vi kanskje skal tenke oss om to ganger før vi kjøper nytt. Dessverre er det slik at forbruk holder økonomien oppe, men ett sted går grensen. Klem, Ingrid

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..