Når verden blir litt mye

Noen ganger kjenner jeg litt på framtidsangst når jeg leser nyheter, ser på at vi forurenser vår vidunderlige klode med CO2, plast, osv. Krig, ufattelige lidelser, korrupsjon, hungersnød, mobbing, barnemishandling, ja listen stopper egentlig ikke.Da tar jeg en time out, og tenker på alt det som er fint, og velger å ikke ha fokus så langt frem. Noe av det fineste jeg vet er Louis Armstrongs «A wonderful world». Jeg fant en blanding av Over The Rainbow og A Wonderful World på YouTube. Hør på den, senk skuldrene og la elendigheten fare for en stakket stund.

Bildet er fra en gang jeg gikk tur rundt Prestvannet oppfor Tromsø sentrum.

Publisert av

ingridtunheim

Hei, jeg er Ingrid og jeg bor på Jæren. Hjertelig velkommen til min blogg. Den handler om alt og ingenting fra min hverdag. Dagene hjemme, på hytta eller på jobb der jeg flyr rundt omkring som purser i SAS.

13 kommentarer om “Når verden blir litt mye”

  1. Jeg kan godt følge dig og personligt er der perioder hvor jeg slet ikke ser tv-avisen. Bliver simpelthen nødt til at slukke for strømmen af dårligt nyt – orker det bare ikke. Så jeg gør lidt som strudsen 😉

  2. Ja alt som skjer i verden er ikke til og tro. Men et nydelig bilde fra Tromsø. Tromsø er nordens Paris.

  3. Ja nogle gange trænger man i den grad til at slippe alle de dårlige indtryk man får at vores verden og så er det rart at man kan trække sig i i sig selv og lytte til smukt musik 😀

  4. Å være med på å prøve å skape en positiv verden i det små må vi aldri slutte med. Jeg tenker at vi er så heldige her i landet vårt at vi nesten ikke vet det selv… jeg er helt enig med deg at det å komme seg ut i naturen gå på tur er noe av det beste man kan gjøre for seg selv. Og ta med seg barn og barnebarn på tur også er viktig, slik at de kan lære seg hvor bra det er med natur! Alt trenger ikke gå i en rasende fart, det er bra med saktegående også

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..