Elen har bursdag

Elen, barnebarnet mitt har bursdag i dag. Hun blir 5 år og har ønsket seg etasjekake i regnbuefarger til selskapet med førskolegruppen. Og jeg, jeg sier jo selvfølgelig ja og tror som Pippi, “Det har jeg aldri gjort før, så det får jeg nok til”. Noen ganger er viljen større enn evnen.

Her kan du se hva jeg laget til Signe’s 3-årsdag.

Uansett, jeg har i alle fall laget noen søte små ballerinaer av muffinsformer og marshmallows jeg har pyntet med rosa perlesukker.

Kaken blei på tre etasjer og regnbuefargene måte gi tapt for lilla, rosa og hvitt, men fikk plass på knapper og hår. Hjelpes, det tok faktisk uendelig lang tid å lage dette her.

Kakene laget jeg i går og satte i fryseren slik at jeg fikk satt dem oppå hverandre i frossen tilstand i dag tidlig.

For å gjøre det litt enkelt, men det tok tid uansett, er kaken surmelkskake og kremen den jeg bruker til gulrotkake. Barna spiser ikke så mye kake uansett og denne er både enkel og veldig god. Stek to bunner i hver størrelse og ha event. krem mellom lagene.

Surmelkskake til langpanne

4 kopper sukker, 4 kopper kulturmelk, 1kopp smeltet smør, 6 ts natron, 4 ts kanel (eller mer etter smak), 6-7 kopper mel

Rør sukker, melk og natron og hell oppi resten.

Publisert av

ingridtunheim

Hei, jeg er Ingrid og jeg bor på Jæren. Hjertelig velkommen til min blogg. Den handler om alt og ingenting fra min hverdag. Dagene hjemme, på hytta eller på jobb der jeg flyr rundt omkring som purser i SAS.

12 kommentarer om “Elen har bursdag”

  1. Ej, hvor er du altså dygtig, Ingrid! Det er da den fineste kage og de yndigste små ballerinaer! Jeg tror du forkæler dine børnebørn, og det må man jo heldigvis godt når man er bedstemor 🙂

  2. Så flink som alltid du. Dette ble nok godt mottatt av bursdagsbarnet. Har selv 4 barnebarn og to av jentene på samme alder som dine, og ja det er kjekt å kunne oppfylle ønskene deres.

    1. Hei Judith. Elen og de andre barna i selskapet var storfornøyd med kaken og faktisk så spiste de masse av den også. De små ballerinaene var også en suksess. Klem, Ingrid

  3. Kjempefin kake.
    Eg er sikker på denne falt i smak.
    Dei veit kor dei vil ha det.
    Mitt yngste barnebarn blir seks år søndag, pakken(e) ligg klar.

    God helg frå Anne-Mari

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..